Informacje

  • Wszystkie kilometry: 10610.00 km
  • Km w terenie: 132.00 km (1.24%)
  • Czas na rowerze: 8d 05h 36m
  • Prędkość średnia: 23.11 km/h
  • Suma w górę: 2500 m
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy suisseit.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wpisy archiwalne w kategorii

>200km

Dystans całkowity:4378.00 km (w terenie 27.00 km; 0.62%)
Czas w ruchu:99:08
Średnia prędkość:23.08 km/h
Maksymalna prędkość:69.00 km/h
Suma podjazdów:2500 m
Suma kalorii:7567 kcal
Liczba aktywności:15
Średnio na aktywność:291.87 km i 14h 09m
Więcej statystyk
Sobota, 17 marca 2012 Kategoria >100km, >200km, >300km

Kraków-Drezno-Praha-Ostrava-Katowice-Kraków

<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qJXAFZ4MZcY"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qJXAFZ4MZcY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>&list=UUYMzhHyPkzT84xzomenAbQg&index=1&feature=plcp">Opis linka

Galeria : Marcowa PRAHA


Marcowe upały, które miały nawiedzić Europę w połowie miesiąca były na moim celowniku od końca lutego, kiedy to pojawiły się pierwsze długoterminowe prognozy.


Poranek za Dreznem



Myślałem na początku o trasie do Warszawy, gdzie zawsze coś ciekawego się zobaczy, a sama jazda po mieście większym od Krakowa zawsze sprawia mi frajdę ( co kto lubi :D).

W drodze do Drezna ( A4, Krapkowice, Opolskie,)

Ale postanowiłem poszukać jeszcze ew. jakichś ofert z serwisu carpooling.pl .
Przeglądając oferty "podwózki" natknąłem się na moją kuzynkę, która mieszka od zeszłego roku w Dreznie. Po, miłej wymianie zdań, ustaliliśmy termin wyjazdu na piątek 16 marca. Świeżo po zajęciach z fizjologii, pojechałem spakowanym rowerem z Grzegórzeckiej do Bydlina. Klasyk "Jura Express" czyli 2:45h przez Ojców 57km. Potem A4, z rowerem na pace po 6h jazdy docieramy do Drezna.
Poranek nad Łabą, muzeum NRD :D



Następnego dnia 17 marca o 6:10 wyruszam z Drezna. Mimo, iż między Dreznem a Pragą można wyznaczyć trasę rowerową ok.140km ja postanowiłem pojechać wzdłuż Łaby (Laben), aby przejechać przez Szwajcarską Saksonię. Piękny Park Narodowy, coś na wzór naszej Doliny Prądnika, ale troszkę większe.

Poranek w Szwajcarskiej Saksoni


Mimo, że jechałem po terenach dawnego NRD, ścieżki rowerowe bardzo ładnie poprowadzone wzdłuż trakcji kolejowej, gdzie co chwilę mijał mnie jakiś międzynarodowy pociąg to z Niemiec, to z Czech. Tylko na pewnym 2km, odcinku nagle gdzieś urwała się ścieżka, ale ogólnie bez problemów sobie poradziłem, mimo mokrej ziemi i moich wąskich Supreme'ach. () - ten filmik pokazuje ten region z bardzo ciekawej perspektywy.

Trasa Drezno - Praga (#lat=50.545664615045&lng=14.117&zoom=8&maptype=ts_terrain)

W sumie nadłożyłem ok. 40 km aby przejechać przez ten Park. Do którego pewnie jeszcze wrócę, gdyż z braku czasu ( miałem pociąg w Pradze o 18:15) nie wspiąłem się na Bastei Brucke.

Cały czas od samego Drezna, (granica DE-CZE), aż do Malego Brezna jechałem wzdłuż Łaby. Nie miałem szczęścia ponieważ poruszałem się pod prąd nurtu - wiało cały czas. To zniechęciło mnie do dalszej jazdy aż do Usti nad Labem, więc w tym Małym Breznie odbiłem w głąb Czech, co kosztowało mnie przewyższeniem ze 150m w dolnie Łaby do nawet 450m. Ale jakoś poszło. Dalej same górki, górki, górki ....
Czesi niby mają tylko tę "małą" Śnieżkę, ale Nasza Polska to nic w porównaniu do kraju Pepiczków. :D

Do samej Pragi wjeżdżam drogą nr. 608. Po niespełna 9h jazdy melduję się w Pradze. Najpierw kieruję się na stację kolejową ( Praha Masarykowo Nadrazni), nie jadę specjalnie na Hlavni Nadrazni ( Głowny Dworzec), aby uniknąć niepotrzebnego zajmowania się rowerem (przypinanie, pilnowanie, szukanie miejsca etc.) Polecam wszystkim stację Masarykowo, ponieważ ruch (przynajmniej w sobotę) jest znikomy, a dworzec całkiem pokaźny ( coś wielkości Krakowa Głównego), oddalony zaledwie kilkaset metrów od głównego.

Kilka słów o pociągach:
Chciałem oczywiście dostać się jak najbliżej granicy. Mimo, że mógłbym sobie spokojnie pojechać bezpośrednim do Krakowa, ale nie w smak mi było wydawać ponad 160zł! Miałem 3 opcje: a) do Bohumina/Ostravy, b) do Cieszyna, c) do Liptovskiego Milkasza SK ( nadal istnieje duża symbioza między Ceskimi Drahami a Slovacką Żelaznicą). Na stronce cd.cz, wagon rowerowy znajdował się tylko w Pendolino do Ostravy. Cena 395Kc, mówię "A co!" zapłacę trochę więcej, ale się przejadę "szybkim pociągiem", który jedzie tylko 30 min krócej od zwykłych czeskich vlaków. 3:06 , a zwykły 3:38. Ale musiałem zrezygnować ponieważ obowiązkowa miejscówka kosztowała 200Kc!!. czyli 40 zł za samo miejce!. Na szczęście 10 min później jechał "Hutnik" przez Ostravę,Cieszyn,Słowacja. i W sumie zapłaciłem 300Kc za bilet, 30Kc miejscówka, 30Kc miejscówka rower, 35Kc bilet na rower.
Troszkę ponad 400Kc, ale nadal to ok 80zł, więc nieźle. Okazało się potem w pociągu, że specjalny przedział na rowery jest, choć w internecie nic o tym nie wiadomo!
1:30h urzędowałem turystycznie w Pradze, szybki rekonesans w mieście. Był to już mój 13 raz w Pradze, ale pierwszy raz na rowerze. Miło było pojeździć po znanych mi ulicach.

Praga Zdobyta! Tutaj na dziedzińcu Pensjonatu u Lilie gdzie dane mi było wiele razy mieszkać jako dziecko



O 18:03 zjawiłem się na Hlavni Nadrazni, czekałem do 18:10, aż zostanie ustalony peron, i w 4 min dotarłem do konduktora, który (bardzo mile "łamanym polskim") wskazał mi wagon rowerowy.

Praga na rowerze


Na początku trochę mi było wszystko jedno czy mam kupić tę miejscówkę ( nie była tutaj obowiązkowa) ale potem okazało, się, że bardzo dużo Czechów wraca ze stolicy Kraju do stolicy "czeskiego śląska", i udało mi się miło i komfortowo odpocząć przez te prawie 4h. O 22:40 docieram do Ostravy.
#lat=50.054775220188&lng=18.644515&zoom=9&maptype=ts_terrain


I wyruszam w ostatnią część mojego wyjazdu. Niestety słabo skomunikowane południe śląska ( busy przejęły inicjatywę w tej części województwa) sprawia, że ostatni pociąg odjechał do Katowic o 21:38.

Mam najpierw 10km. do granicy, a potem prawie 80 km z Bohumina przez Wodzisław, Żory, Mikołów do Katowic.

Dojeżdżam po 2:20 i czekam do 3:20 na pociąg do Krakowa.

Wyjazd udany.
Łącznie ok 350km. :
Kraków - Bydlin 57km.
Drezno-Praga 200km
Ostrava- Katowice 90km.
Kraków Główny- Zakrzówek - DOM - 10km.

Pierwsze 300km. Zrobione, gdyż nie liczę tych 57 do Bydlina do dobowego dystansu, ze względu na to, że mało, ale jednak 4h spałem. Wyjechałem z Drezna w sobotę po 6 rano, a w Krakowie byłem po 6 w niedzielę.
  • DST 350.00km
  • Teren 10.00km
  • Czas 17:30
  • VAVG 20.00km/h
  • VMAX 45.00km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • Podjazdy 2500m
  • Sprzęt Bergamont
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 4 marca 2012 Kategoria >100km, >200km

Rzeszów - Gorlice - Bochnia - Kraków

#lat=49.846680979976&lng=20.939&zoom=9&maptype=ts_terrain

Hardcorowy wyjazd w marcu na imieniny Kaziemirza, do Gorlic.

Rano pociągiem "Przemylślaninem" do Rzeszowa, potem Jasło, Gorlice, Gromink, Bochina Kraków.

Było bardzo zimno
  • DST 232.00km
  • Teren 3.00km
  • Czas 13:00
  • VAVG 17.85km/h
  • Sprzęt Bergamont
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 15 sierpnia 2011 Kategoria >200km, Niniwa Team, Tour de Mazenod 2011

Dzień 20 Carinena - Siguenza




  • DST 201.00km
  • Sprzęt Bergamont
  • Aktywność Jazda na rowerze
Czwartek, 11 sierpnia 2011 Kategoria >100km, >200km, Niniwa Team, Tour de Mazenod 2011

Dzień 16 - Carcassone - Andorra la Vella





  • DST 201.00km
  • Sprzęt Bergamont
  • Aktywność Jazda na rowerze
Środa, 3 sierpnia 2011 Kategoria >100km, >200km, Tour de Mazenod 2011

Dzień 9 - Porto Valtravaglia - Turyn - La Loggia



  • DST 206.00km
  • Sprzęt Bergamont
  • Aktywność Jazda na rowerze

Blogi rowerowe na www.bikestats.pl